طرز تهیه دسر انار یاقوتی ساده و آسان به صورت قالبی با ژله و خامه صبحانه
دستور تهیه دسر یاقوتی

دسر یاقوتی یکی از خوشمزه ترین دسرهای مخصوص شب یلدا می باشد. شما می توانید این دسر را در ظرف های مختلف حتی جام یا کاسه یا لیوان نیز تهیه و سرو کنید. طرز تهیه این ژله بسیار آسان است و احتیاج به هیچ مهارت خاصی ندارد و با مقدار کمی مواد اولیه می توانید این دسر جذاب و خوشرنگ را درست کنید و در مهمانی شب یلدا نوش جان کنید و لذت این دسر یلدایی را ببرید. شما می توانید این دسر را در انواع قالب های پلاسیتکی یا فلزی تهیه کنید اما بهتر است در تهیه ژله ها از قالب سیلیکونی استفاده نکنید. همان طور که می دانید ژله برای استحکام استخوان ها در کودکان و بزرگسال بسیار خوب است. امروز قصد داریم طرز تهیه دسر انار یاقوتی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. همراه ما باشبید.

مواد لازم برای تهیه دسر انار یاقوتی

انار ۱ عدد متوسط
خامه‏ صبحانه ۱۰۰ گرم
ژله آلوئه ورا ۱ بسته
ژله انار ۱ بسته

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه
ابتدا انار را بشورید و دان کنید. سپس داخل کتری آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. قالب مورد نظر را انتخاب کنید و با کمی روغن داخل قالب را چرب کنید، توجه کنید زیاد نباید روغن بزنید و فقط در حد چرب شدن قالب باشد، زیرا روغن زیادی مانع گرفتن ژله و کدری آن می شود. سپس قالب را به مدت ۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی ژله
در یک کاسه مناسب ۱/۵ لیوان آب جوش بریزید و پودر ژله آلوئه ورا را به آرامی در آب جوش بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملا حل و شفاف شود. قالب را از فریزر خارج کنید سپس دانه های انار را که قبلا کنار گذاشتید داخل قالب بریزید و نصف ژله آلوورا را با قاشق کم کم به روی انار بریزید. قالب را به آرامی داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا ژله خودش را بگیرد.

مرحله سوم: تهیه ژله سفید
در کاسه ی دیگر خامه صبحانه را ریخهته و کمی هم بزنید. سپس نصف دیگر ژله آلوئه ورا را به آرامی به خامه اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. زمانی که ژله اول خودش را گرفته، قالب را از یخچال خارج کنید و ترکیب ژله بعدی را به آرامی روی لایه اول بریزید. توجه کنید لایه بعدی که اضافه می کنید داغ نباشد تا لایه اول آب نشود. سپس قالب را به آرامی در یخچال قرار دهید تا لایه دوم سفت و خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: تهیه ژله انار

در کاسه ی مناسب ۱/۵ پیمانه آب جوش بریزید و سپس به آرامی پودر ژله انار را به آب جوش اضافه کنید و با همزن دستی با سرعت هم بزنید تا شفاف شود. سپس باقی مانده خامه را به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید. بعد از گرفتن لایه دوم، قالب را از یخچال خارج کنید و مواد درست کرده را به لایه دوم اضافه کنید. به آرامی داخل یخچال قرار دهید تا زله بسته شود.

مرحله آخر: سرو ژله

بعد از اینکه دسر کاملا خودش را گرفت، اطراف دسر را با چاقو از قالب جدا کنید و قالب را به مدت ۳۰ ثانیه داخل آب گرم قرار دهید و در دیس مناسب و بزرگ قالب را برگردانید. در انتها به دلخواه با خامه زده شده و انواع میوه ها تزئین کنید. نوش جان (یلدا مبارک)

نکات مهم در تهیه دسر یاقوتی با طعم بی نظیر

می توانید در قالب های تک نفره این دسر را تهیه کنید.
می توانید از انواع ژله ها با طعم های مختلف برای تهیه این دسر استفاده کنید.
برای خارج کردن ژله از قالب می توانید چند ثانیه زیر قالب را سشوار گرم بگیرید.