پژوهشگران دانشگاه‌های آکسفورد و کاونتری بریتانیا به این  نتیجه رسیده‌اند که رابطه جنسی در افراد بین ۵۰ تا ۸۳ ساله به تقویت بخش‌هایی از مغز کمک می‌کند.

 

این رابطه در سالمندی نه تنها باعث می‌شود که انسان خود را جوان‌تر و شاداب‌تر حس کند، بلکه تاثیرات مثبتی بر هوش انسان نیز دارد.

پژوهشگران دانشگاه‌های آکسفورد و کاونتری لندن در رابطه با تاثیر سکس بر مغز، آزمایش‌هایی بر روی ۷۳ زن و مرد ۵۰ تا ۸۳ ساله انجام داده‌اند. آنها شیوه زندگی و فعالیت جنسی داوطلبان در دوازده ماه گذشته را زیر نظر گرفته و به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

در گزارشی که از این پژوهش منتشر شده، آمده است که منظور از فعالیت جنسی سه نوع لذت‌بری جنسی است، یعنی آمیزش جنسی، ارضای جنسی بدون آمیزش و خودارضایی.

کمبود نمایش رابطه عاشقانه سالمندان در سینما

آزمایش‌هایی که صورت گرفته شامل فعالیت‌های گوناگون ذهنی، از جمله دقت و توجه، تمرین‌های زبانی و  حافظه‌ای و همچنین دریافت درست از فضای پیرامون خود بوده است. برای تمرین‌های زبانی، به عنوان مثال داوطلبان می‌بایست در یک دقیقه حیواناتی را که نام آنها با "ف" شروع می‌شود بشمرند. برای تمرین‌های عینی می‌بایست طرح‌های پیچیده‌ای را که در اختیار آنها قرار گرفته بود، کپی کنند یا اینکه با کمک گرفتن از حافظه خود اشیایی را که به ذهنشان خطور می‌کرد بکشند.

نتایج مثبت

نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد:ٰ افرادی که دست‌کم یک بار در هفته فعالیت جنسی داشته‌اند، در آزمایش‌هایی که به زبان یا فاصله مکانی مرتبط بودند موفقیت به‌مراتب بیشتری کسب کردند تا آنهایی که تنها یک بار در ماه فعالیت جنسی داشتند.

در رابطه با توجه و دقت، فرقی بین افراد مورد آزمایش مشاهده نشده است.

به اعتقاد هیلی رایت، سرپرست گروه پژوهشگران، این آزمایش‌ها مهر تاییدی زده‌اند بر آنچه که محققان پیش از این انجام داده بودند. او می‌گوید: «همین باعث شده که ما به نتایج پژوهش خود اعتقاد و اعتماد کامل داشته باشیم».

تاروت