نابغه ای عجیب که بیشتر کارهای روزمره خود را چشم بسته و با مهارت انجام می دهد! در ادامه مطلب با این فرد نابغه آشنا شوید.

در ویدئویی که در اینترنت منتشرشده پسربچه‌ای ده‌ساله به نام ویکاس پانچال با چشمان بسته رنگ‌ها را تشخیص می‌دهد، کتاب می‌خواند، دوچرخه‌سواری می‌کند و بدون برخورد با هیچ عابری در خیابان‌های اطراف مدرسه‌اش در دهلی پیاده‌روی می‌کند.

او توپ‌های رنگی را بو می‌کشد و چند ثانیه بعد می‌تواند علاوه بر تشخیص رنگ موردنظر، وجه تمایز آن را از رنگ‌های مشابه توضیح دهد.

 

نابغه ای که چشم بسته مطالعه میکند! (عکس)

 
او مدعی است که این مهارت را از طریق فنی به نام فعال‌سازی مغزمیانی تقویت کرده است و روزانه دو ساعت تمرین می‌کند. به گفته ویکاس تقویت این مهارت حتی روی وضعیت تحصیلی‌اش تأثیر گذاشته و اکنون به جایگاه اول تا سوم در میان دانش‌آموز کلاسشان رسیده است حال آنکه قبلا در امتحانات رد می شد.

 

نابغه ای که چشم بسته مطالعه میکند! (عکس)

 

در فن فعال‌سازی مغزمیانی آن بخش کوچکی از مغز که مرکز کنترل اطلاعات به‌دست‌آمده از حواس بینایی، شنوایی و حرکتی است، تحریک می‌شود. گفته می‌شود کسانی که نیمه میانی مغزشان فعال است هرگز آنچه را که یک‌بار قبلاً دیده یا شنیده‌اند فراموش نمی‌کنند.

 

نابغه ای که چشم بسته مطالعه میکند! (عکس)

در این تمرین‌ها که شبیه تمرین‌های مدیتیشن هستند، فرد مدتی را بی‌حرکت درجایی آرام می‌نشیند. هدف اصلی از این تمرین‌ها تقویت نیمکره تنبل مغز یعنی نیمکره چپ و بهترین زمان برای تمرین موقع طلوع خورشید است. گفته می‌شود که آموزش این روش فقط در افراد 5 تا 15 سالگی امکان‌پذیر است.

فال حافظ