اگر با روغن کرچک آشنایی ندارید باید بگویم این روغن پر خاصیت زرد رنگ و بد بو و بد طعم است که از دانه های گیاه کرچک تهیه می شود. اما خواص بی نظیری دارد. روغن کرچک سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است که قرن ها است که برای درمان بیماری ها و به عنوان دارو استفاده می شود.

اگر با روغن کرچک آشنایی ندارید باید بگویم این روغن پر خاصیت زرد رنگ و بد بو و بد طعم است که از دانه های گیاه کرچک تهیه می شود. اما خواص بی نظیری دارد.

روغن کرچک سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است که قرن ها است که برای درمان بیماری ها و به عنوان دارو استفاده می شود. فواید بی شمار این روغن را می توان بیشتر به اسید های چرب غیر اشباع آن نسبت داد. قطعا روغن کرچک طعم خوبی ندارد اما خبر خوب این است که برای بهره مند شدن از خواص بی نظیر این روغن نیازی به مصرف خوراکی آن نیست.

روغن کرچک اغلب در محصولات آرایشی، صابون، دارو، روغن های ماساژ و سایر محصولات روزمره استفاده می شود. این روغن می تواند تقویت سیستم ایمنی بدن شود، و از آن می توان به عنوان یک درمان برای عفونت مخمر، یبوست، آفتاب سوختگی، التهاب و موارد دیگری  استفاده کرد.

اگر شما به دنبال یک راه حل طبیعی برای مشکلات پوست و موی خود هستید روغن کرچک می تواند پاسخی مناسب برای این مشکلات باشد. مصرف زیاد روغن کرچک در زنان باردار می‌تواند سبب زایمان زودرس در آنها شود. البته مصرف بسیار زیاد آن (مثلاً یک بطری روغن) می‌تواند کشنده باشد.

اگر ابروهای شما ریخته و یا نازک و بدون مو شده است اجازه دهید که روغن کرچک ارگانیک به کمک شما بیاید.

قبل از رفتن به رختخواب در هنگام شب صورت خود را بشویید و مقداری از روغن را به ابروهایتان بمالید و اجازه دهید تا صبح روی ابروهای تان بماند. این روغن به ابروهای شما کمک می کند تا رشد کند و البته احتمالا تیره تر هم خواهند شد.

اما چگونه روغن کرچک موفق به این کار می شود؟

اسید لینولئیک موجود در روغن کرچک خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و موجب حفاظت از مو در برابر کلیه قارچ ها و باکتری هایی که در عدم رشد موها موثر هستند می شود.

این روغن از منافذ پوست و فولیکول های مو عبور کرده و اسید های چرب امگا ۹ موجود در آن برای تغذیه پوست و مو بسیار موثر است. این روغن کاوری مناسب برای مو ها می باشد که از ریزش مو نیز جلوگیری می کند.

اگر می خواهید موهایتان نرم و درخشان تر شود کافی است مقادیر کمی از روغن کرچک را به انتهای موهایتان که کمی مرطوب است مالیده و با نوک انگشتان برای مدتی آن ها را ماساژ دهید.

اگر برای موهایتان از این روغن استفاده می کنید ابتدا از مقادیر کم شروع کرده تا بدانید چقدر از این روغن را نیاز دارید چرا که مقادیر زیاد از آن می تواند موها را بیش از اندازه چرب کند. برای نتیجه گیری از خواص درمانی روغن آن را به کف سر بمالید و اگر شب ها را برای درمان انتخاب کرده اید حتما با یک حوله و یا کلاه مناسب سرتان را بپوشانید تا روغن بالشت شما را کثیف نکند!

روغن کرچک برای مژه ها نیز بسیار مناسب است. اگر می خواهید مژه هایی پرپشت و ضخیم داشته باشید می توانید از این روغن استفاده کنید. روغن کرچک موجب ضخیم شدن مژه ها و جلوگیری از ریزش و نازک شدن آن ها می شود.

اگر پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده و یا ملتهب است و یا آکنه دارد می توانید با یک اسفنج تمیز مقداری از این روغن را در محل مورد نظر یک بار صبح و یک بار شب مالیده و بعد از مدتی نتیجه را مشاهده کنید.

کمی از روغن کرچک را بر روی لب هایتان نیز بمالید تا لب ها براق و نرم شوند.