مو يك عضو مرده است و نمي‌توان بخش‌هاي آسيب‌ديده آن را كاملا ترميم كرد به همين دليل بايد از ابتدا با موها درست رفتار شود تا آسيب نبينند.

 
مجله سیب سبز:

براي كوچك نشان دادن لب‌هاي درشت از چه رنگ رژ و خط لبي بايد استفاده كرد؟

بايد از رژهاي مات استفاده كنيد؛ رژهايي كه دانه‌هاي براق و درخشان نداشته باشند و به اصطلاح اكريلي نباشند. رنگ رژ هم بايد پر رنگ مثل رنگ صورتي چرك، قرمز سير مايل به رنگ قهوه‌اي، كالباسي پررنگ و شكلاتي باشد،  اما بايد توجه كنيد كه لب‌هاي درشت به خط لب احتياج ندارند. خط لب، لب‌ها را بزرگ‌تر نشان مي‌دهد ولي اگر دوست داريد از خط لب استفاده كنيد، اين خط را نبايد خارج از لبه‌ها بكشيد و رنگ رژ هم نبايد با رنگ خط لب خيلي فرق داشته باشد. 
 
آموزش آرایشگری


براي پوست سبزه از چه رنگ مويي استفاده كنيم كه رنگ صورت را روشن‌تر نشان بدهد؟

از رنگ‌هاي گرم یعنی عسلي متوسط، مسي، شكلاتي متوسط، قهوه‌اي روشن، شرابي و قهوه‌اي مسي بهتر است استفاده  شود.

براي لباس‌هاي يقه باز چه نوع مدل مويي بهتر است؛ باز يا شينيون؟

براي لباس‌هاي يقه‌باز اگر موهاي‌تان باز و رها باشد بهتر است اما اگر شينيون دوست داريد بهتر است شينيون‌هاي جمع و باز تركيبي باشد. شينيون‌هايي كه پايين و روي گردن مو جمع مي‌شود هم مي‌تواند مناسب باشد. براي مدل‌هاي شينيون فرم صورت و كشيدگي گردن هم خيلي مهم است. 

اگر از ريمل رنگي استفاده مي‌كنيم خط چشم بايد همرنگ ريمل باشد؟

اگر از خط چشم همرنگ استفاده كنيد خيلي بهتر است و آرايش شما زيباتر مي‌شود اما اگر خط چشم رنگي دوست نداريد، بهتر است از خط چشم دودي استفاده كنيد. خط چشم مشکي پر رنگ تضاد زيادي ايجاد مي‌كند وآرايش چشم شما توي ذوق مي‌زند. 

براي رنگ كردن موهاي آسيب‌ديده چه نكاتي را بايد رعايت كرد؟

مو يك عضو مرده است و نمي‌توان بخش‌هاي آسيب‌ديده آن را كاملا ترميم كرد به همين دليل بايد از ابتدا با موها درست رفتار شود تا آسيب نبينند. براي اين كار از رنگ‌هايي استفاده كنيد كه آمونياك نداشته باشد همچنين بعد از رنگ مو بايد حتما ويتامينه شود و از آبرسان‌هاي خوب براي مو استفاده شود. تا حد امكان بعد از رنگ مو به موهاي‌تان برسيد و نگذاريد خشك و شكننده شوند. انتخاب صحيح يك شامپو و نرم‌كننده در مراقبت از موي سر بسيار مهم است و بايد هر فردي با مشورت با متخصص پوست و مو، شامپوی متناسب با نوع موي خود آنها را انتخاب و استفاده كند. 

رنگ موي زيتوني بيشتر براي چه رنگ پوستي مناسب است؟

رنگ موي مناسب براي موي شما رنگي است كه به پوست شما بيايد. رنگ زيتوني جزء رنگ‌هاي سرد است و مناسب پوست‌هاي سفيد. كساني كه سبزه هستند و رنگ پوست‌شان زردي دارد نبايد از اين رنگ استفاده كنند چون باعث مي‌شود چهره آنها تيره‌تر به نظر بيايد. 

براي صورت‌هاي بيضي شکل چه شينيون‌هايي پيشنهاد مي‌كنيد؟

صورت‌تان به شما اجازه مي‌دهد هر مدل مويي كه دل‌تان مي‌خواهد داشته باشيد. پيشاني بلند و چانه در صورت‌هاي بيضي شکل كاملا با هم متناسبند. شينيون‌هاي كنار گوش، زير گردن، پشت سر و بالاي سر براي صورت بيضي شکل مناسب هستند. 

البته یک استثنا وجود دارد؛ افرادي كه صورت بيضي شکل کشیده دارند نبايد شينيون رابالاي سر درست كنند. بهتر است كنار سر و پايين گردن و شينيون‌هاي شل را انتخاب كنند. 

برا ي اينكه مو بعد ا ز سشوار كشيدن وز نشود، چه كار بايد كرد؟

اگر موهاي‌تان بعد از سشوار كشيدن وز مي‌شود، با رعايت نكاتي كه گفته مي‌شود مي‌توانید از آسيب‌هايي كه وسايلي مثل سشوار و اتوي مو به موهاي‌تان مي‌زنند، جلوگيري كنيد. 

1- بعد از شست‌وشوي مو نرم‌كننده بزنيد. 
 

آموزش آرایشگری


2- موهاي‌تان را خشك كنيد و با يك شانه دندانه درشت شانه كنيد. 

3- به اندازه يك اسپري كف موس به موهاي‌تان بماليد و دوباره موهاي‌تان را با يك شانه دندانه درشت شانه كنيد. 

4- سرم براق‌كننده مو بزنيد. براي از بين بردن وزي مو به مقدار زيادي اسپري احتياج نداريد. 

5- موها را از پايين لايه جدا كنيد و سشوار بكشيد. سشوار را داغ و با شدت استفاده كنيد.

بعضي از موها دانه‌هایي ضخيم دارند و گاهي دو سه بار هر لايه به سشوار نياز دارد. توجه داشته باشيد بايد سشوار داغ باشد. حرارت كم باعث وزي مو مي‌شود. 

6- زماني كه موها را دور برس مي‌پيچانيد بايد سشوار را به برس نزديك كنيد تا حرارت مستقيم به آن بخورد. 

نكته: سرم‌هاي رفع وزي مو را به كف سرتان نزنيد. اين كار باعث مي‌شود پوست سرتان چرب شود. 

7- بعد ازاينكه لايه‌هاي پاييني را سشوار كشيديد، با يك كيلپس موها را از گردن جدا كنيد تا خنك شوند و عرق نكنيد. 

8-  براي اينكه مدل موهاي‌تان فيكس شود، كمي اسپري نگه دارنده مو روي موهاي‌تان بزنيد. 

پوست صورتم كدر شده و جوش‌هاي خيلي‌ريزي دارد. به همين دليل مجبورم از كرم پودر استفاده كنم اما نمي‌دانم كدام كرم پودرها براي پوستم مناسب هستند و مي‌توانند جوش‌ها را بپوشانند. مي‌خواهم كرم پودر روي پوستم ماندگاري بيشتري داشته باشد. لطفا مرا راهنمايي كنيد. 

اگر قبلا پوست‌تان اين مشكلات را نداشته بهتر است به يك متخصص پوست مراجعه كنيد؛ با روش پاكسازي و استفاده از ماسك‌هاي معتبر مي‌توانيد پوست‌تان را شفاف‌تركنيد و از شر جوش‌هاي ريز خلاص شويد. نكته ديگري كه نياز است بدانيد اينكه در مدت درمان بهتر است از هيچ كرم پودر يا پنكیكي استفاده نكنيد اما اگر فعلا شرايط درمان را نداريد و مجبوريد از كرم پودر استفاده كنيد، بهتر است از كرم پودرهاي گياهي روي پوست خود بزنيد تا آسيب كمتري به پوست وارد شود. 

درباره يكدست بودن هم بايد بگويم، بعضي از خانم‌ها فكر مي‌كنند هرچه مقدار كرم پودر روي پوست بيشتر باشد، پوشانندگي آن بهتر است؛ در صورتي كه اين طور نيست و بايد از يك برند معتبر استفاده كنيد و دومين نكته‌اي كه بايد بدانيد اين است كه مقدار کرمي كه روي پوست مي‌زنيد، باید به اندازه باشد چون كمتر از حد نرمال اثر پوشانندگي ندارد و بيشتر از حد هم روي پوست می‌ماسد و حالت بدي به پوست می‌دهد. 

بهترين نگه دارنده براي موی شينيون شده چيست؟ اسپري يا كرم مو را چه زماني بزنيم؟

مدل موی شينيون شده مخصوص ‌مهماني‌هاي عصر و شب است. قبل از شينيون، مو حتما بايد براشينگ شود تا وز نكند. نگه‌دارنده‌ها دو نوع هستند: 

1) كرم‌هاي مو

 2) اسپري مو
 

آموزش آرایشگری


كرم‌هاي مو در اين روش كارايي ندارند چون باعث سنگيني موهاي شما شده و زماني از شينيون شما نگذشته آن را از شكل مي‌اندازند.

اسپري كردن مو نيز در دو مرحله انجام مي‌شود؛بنابراین بعد از براشينگ كردن مو مراحل اوليه شينيون را انجام مي‌دهيم. در اين مرحله پس از پوش دادن مو از اسپري مو استفاده مي‌كنيم و لابه‌لاي آن را اسپري نگه دارنده مي‌زنيم تا ماندگاري بهتري داشته باشد. 

پس از پايان كار نوبت به مرحله آخر مي‌رسد؛ اسپري مو را با كمي فاصله از مو اسپري مي‌كنيم تا يك شينيون براق و تميز داشته باشيم و مو در طول شب وز نكند. 

براي پوشاندن جاي تاتو از كرم پودر استفاده كنيم يا كانسيلر؟

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه قبلا تاتو كرده باشيد و پس از چند سال مجددا به فكر تاتو مجدد افتاده باشيد. براي پوشاندن جاي تاتو قبلي بايد از كانسيلر‌ها استفاده كنيد. براي انجام اين كار بايد از قلم آرايشي استفاده كنيد. ميزان كانسيلر بستگي به عمق جاي تاتو شما دارد. كانسيلر را به ميزاني كه يك پوشش‌دهي مناسب داشته باشد، استفاده كنيد؛ نه زياد‌تر و نه كمتر. 

 

وب سایت فال تاروت، تاروت کبیر، تاروت کائنات، فال حافظ، روانشناسی رنگ، استخاره و طالع بینی و دیگر مطالب خواندنی...