ما روي ظاهر شما قضاوت نمي‌كنيم. نمي‌خواهيم بگوييم وقتي كه شكم‌تان بزرگ است، شيك پوش بودن براي‌تان سخت مي‌شود يا اينكه مثل سال‌هاي قبل در عكس‌ها خوب نمي‌افتيد.

 
مجله سیب سبز - محبوبه عطايي: ما روي ظاهر شما قضاوت نمي‌كنيم. نمي‌خواهيم بگوييم وقتي كه شكم‌تان بزرگ است، شيك پوش بودن براي‌تان سخت مي‌شود يا اينكه مثل سال‌هاي قبل در عكس‌ها خوب نمي‌افتيد. ما تنها نگران سلامت شما هستيم و گفته‌هاي محققاني كه معتقدند چاقي شكمي براي قلب و كليه شما ضرر دارد و به معده و دستگاه تنفسي شما هم آسيب مي‌زند را با شما در ميان مي‌گذاريم. 

محققان مي‌گويند چاق‌ها بيشتر به ديابت دچار مي‌شوند و زودتر مي‌ميرند. همين دلايل كافي است تا از پژوهشگران كمك بگيريم و به شما براي آب كردن چربي‌هاي دور شكم‌تان كمك كنيم. براي داشتن شكم بزرگ، حتما نبايد وزن‌تان زياد باشد و چاق باشيد. كافي است سبك زندگي نامناسبي را انتخاب كنيد و حتي به اشتباه براي لاغر كردن برنامه‌ريزي كنيد تا كمر شلوارتان هر روز براي شما تنگ‌تر شود اما نگران نباشيد؛ پژوهشگراني كه در مورد خطرات شكم گنده بودن به شما هشدار مي‌دهند فكر همه جا را كرده و راه‌هاي ساده‌اي را براي كم كردن اندازه دور شكم و پهلوهاي‌تان پيدا كرده‌اند. 
 
راهنمای کم کردن سایز برای شکم گنده ها!


با مواد معدني قهريد؟

كمبود برخي مواد معدني، به بزرگ شدن شكم شما منجر مي‌شود. شايد باور نكنيد اما منيزيم در بدن شما 300 كاركرد دارد كه كم كردن سطح قند خون و ميزان انسولين ترشح شده، يكي از آنهاست. در صورتي كه مواد غذايي كه مي‌خوريد، اين ماده معدني را در خود نداشته باشد، بالا بودن سطح انسوليني كه در بدن‌تان ترشح مي‌شود، منجر به چاق‌تر شدن شكم‌تان مي‌شود. 
شكم‌تان را محو كنيد: حداقل دو روز يكبار به اندازه كافي به بدن‌تان منيزيم برسانيد. مصرف سبزيجات برگ سبز، سويا و موز مي‌تواند چنين كمكي به شما بكند. 

هله‌هوله بسته‌بندي شده مي‌خوريد؟

كربوهيدرات‌هاي ساده مثل چيپس و خوراكي‌هايي كه شكر افزوده شده دارند، مثل نوشيدني‌هاي شيرين باعث مي‌شوند قند خون شما ناگهان بالا برود و سطح انسولين خون‌تان هم ناگهان افزايش پيدا كند. تاثيري كه اين اتفاق روي كبد شما مي‌گذارد، اين است كه چربي‌ها در ناحيه مياني بدن‌تان، يعني حوالي شكم شما جمع مي‌شوند. 

شكم‌تان را محو كنيد: نيازي نيست كه از هله‌هوله‌خوري يك‌دفعه دست ‌برداريد. اگر شما چنين عادتي داشته باشيد، خالي كردن ميز كارتان از هله‌هوله‌ها به شما احساس گمشده داشتن را مي‌دهد و استرس‌تان را بالا مي‌برد. پس به جاي حذف همه آنها، جايگزين‌هاي سالمي را براي‌شان پيدا كنيد. پاپ كورن، نان سوخاري و. . . همه مي‌توانند شما را در ترك اين عادت ياري دهند. 

نوشابه رژيمي مي‌خوريد؟

يك مطالعه نشان مي‌دهدكه مصرف‌ كنندگان نوشابه رژيمي بيشتر با خطر چاق شدن يا دچار شدن به چاقي شكمي روبه‌رو هستند. محققان مي‌گويند درست است كه اين افراد با مصرف نوع رژيمي نوشابه كالري كمتري دريافت مي‌كنند اما تركيبات اين نوشيدني گاز‌دار مي‌تواند در نهايت به بزرگ شدن شكم مصرف كنندگانش منجر شود. 

شكم‌تان را محو كنيد: به‌خاطر كوچك كردن شكم‌تان هم كه شده بايد از خوردن اين نوشيدني‌هاي گاز‌دار، حتي اگر رژيمي باشند، دست‌برداريد. این نوشابه ها نه تنها شما را چاق می‌کند بلکه برای سلامتی‌تان هم مضر است. بهتر است کالری مورد نیاز بدن‌تان را با مصرف مواد غذایی سودمند تری تامین کنید تا درنهایت خوش اندام و سالم بمانید اما اگر هنوز براي ترك كامل اين عادت آماده نيستيد، ورزش كردن و كاهش ميزان كالري‌هاي دريافتي‌تان را شروع كنيد و به مرور عادت خوردن نوشيدني گاز‌دار را از سرتان بيندازيد. از آب و آبمیوه استفاده کنید. 

برگر دوست هستيد؟

درست است كه ميزان كالري‌هايي كه دريافت مي‌كنيد در چاق يا لاغر شدن شما تاثير دارد اما زماني كه پاي چاقي شكمي به ميان مي‌آيد، بايد به نوع غذايي كه مي‌خوريد هم توجه كنيد. گنجاندن اسيد‌هاي چرب غيراشباع در رژيم غذايي‌تان، مي‌تواند شكم شما را هر روز بزرگ‌تر كند. اگر برگر دوست هستيد، نمي‌توانيد از سيب‌زميني سرخ‌كرده دل بكنيد يا هر هفته مرغ سوخاري ميل مي‌كنيد، طبيعي است كه شكم‌تان هر روز بزرگ‌تر شود. 

شكم‌تان را محو كنيد: به جاي برگر و چيپس، سراغ غذاهايي كه سرشار از اسيدهاي چرب غيراشباع هستند، برويد. اگر هفته‌اي يكبار پاي ماهي‌هاي چرب مانند ماهي سالمون يا قزل‌آلا به سفره‌تان باز شود، كمتر گوشت قرمز بخوريد و حبوبات و گوشت مرغ را هم در دستور غذایي‌تان جا دهيد، اين مشكل را به ميزان زيادي حل كرده‌ايد. با خلاقیت بیشتر در طبخ غذا می‌توانید از خوردن  گوشت های سفید لذت ببرید.

در اینترنت جست‌وجو کنید و دستور غذاهای جدید را یاد بگیرید.

زنانگي‌تان كم شده؟

از آخرين باري كه با همسرتان رابطه زناشويي داشته‌ايد، زمان زيادي گذشته؟ همين موضوع هم مي‌تواند يكي از دلايل چاقي شكمي شما باشد. اگر يائسه شده‌ايد، مي‌توانيد تقصير چاق بودن شكم‌تان را به گردن تغييرات هورموني كه در بدن‌تان اتفاق افتاده بيندازيد. شما در سال‌هاي يائسگي با تنظيم ميزان ترشح هورمون‌هاي استرسي كه در بدن‌تان ترشح مي‌شود و آرام‌تر كردن خودتان مي‌توانيد اندازه دور كمرتان را هم كم كنيد. 

شكم‌تان را محو كنيد: در چنين شرايطي يوگا هم مي‌تواند به داد شما برسد. بررسي‌ها ثابت كرده‌است اگر هر هفته سه روز و هر جلسه يك ساعت يوگا كار كنيد و اين روند را 16 هفته ادامه دهيد، حدود 3 سانتی متر از دور كمرتان كم مي‌شود. 

حسابي رژيم گرفته‌ايد؟

باز هم بايد تكرار كنيم كه تنها ميزان كالري‌هايي كه دريافت مي‌كنيد، شما را خوش‌اندام و سالم نمي‌كند. اگر به‌خاطر لاغر كردن، با همه چربي‌ها بيگانه شده‌ايد و حتي روي سالادتان روغن زيتون هم مي‌ريزيد و اگر پروتئين را از رژيم‌تان حذف كرده‌ايد، بايد منتظر بزرگ شدن شكم‌تان هم باشيد. 
 

راهنمای کم کردن سایز برای شکم گنده ها!

 

سعی کنید از شیوه مهندسی معکوس استفاده کنید و با خوردن همه غذاهای متنوع از چاقی هم به دور باشید.شكم‌تان را محو كنيد:تنوع غذايي را در رژيم‌تان حفظ كنيد و به جاي حذف يك ماده، ميزان آن را كم كنيد. اگر با كمك متخصص تغذيه رژيم گرفته‌باشيد، مي‌بينيد كه حتي به شما اجازه خوردن چند تکه پيتزا در هفته را هم مي‌دهد و هيچ چيز را از سفره شما حذف نمي‌كند.

حسرت پیتزا را به دلتان نگذارید و در مصرف همه مواد غذایی اعتدال و میانه روی را  رعایت کند.

 شما هم لازم است به جاي خوددرماني، با كمك متخصص براي لاغر شدن تلاش كنيد.  بدون تحمل گرسنگی و تناسب مواد غذايي در رژيم‌تان حفظ شود. گذشته از اين با پروتئين قهر نكنيد و هر روز حداقل 25 گرم پروتئين ميل كنيد. 

مراقب روان‌تان باشيد

اگر افسردگي و اضطراب زندگي را براي‌تان سخت كرده، نه تنها به‌خاطر كم كردن چربي‌هاي شكم‌تان، بلكه براي داشتن زندگي بهتر سراغ متخصصان برويد. 

 افسرده بوده‌ايد؟

نشانه‌هاي افسردگي را در خودتان مي‌بينيد؟ اگر اينطور است از شكم‌گنده بودن‌تان تعجب نكنيد. محققان مي‌گويند آدم‌هاي افسرده بيشتر ممكن است به چاقي شكمي دچار شوند، چراكه به احتمال بيشتري از فعاليت‌هاي ورزشي پرهيز مي‌كنند و عادات تغذيه نامناسبي دارند كه به سلامت آنها آسيب مي‌زند. 

شكم‌تان را محو كنيد:

اگر با ورزش كردن آشتي كنيد، بدن‌تان در سوزاندن چربي‌هاي زائدي كه دور شكم شما جا خوش كرده‌اند، توانا مي‌شود. گذشته از اين، ورزش كردن به ترشح بيشتر هورمون سروتونين در بدن‌تان کمک کرده  و مي‌شود و نشانه‌هاي افسردگي‌تان را هم محو مي‌كند  اما اگر افسردگي توان هيچ كاري را براي‌تان باقي نگذاشته، حتما به روانپزشك يا روانشناس مراجعه كنيد. 

استرس داريد؟

نه تنها افسردگي، بلكه اضطراب بالا هم مي‌تواند شكم شما را چاق و بد فرم كند و خطر ابتلاي‌تان به بيماري‌هايي مثل مشكلات قلبي و ديابت را هم بالا ببرد. محققان مي‌‌‌گويند اضطراب ميل هله‌هوله‌خوري و دريافت كالري بيشتر را در شما بالا مي‌‌برد. 

شكم‌تان را محو كنيد:

محققان مي‌گويند يكي از ساده‌ترين كارها براي كم كردن استرس، پياده ‌روي سريع و هر روزه است اما اگر چنين راهكاري از مشكل شما كم نكرد، با يك متخصص مشورت كنيد.  شايد شما براي از بين بردن اضطراب‌تان به جلسات روانكاوي يا مصرف دارو نياز داشته باشيد. 

 

وب سایت فال تاروت، تاروت کبیر، تاروت کائنات، فال حافظ، روانشناسی رنگ، استخاره و طالع بینی و دیگر مطالب خواندنی...